امروز: دوشنبه, ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 7 شوال 1445 | 2024-04-15
کد خبر: 3444 |
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵ | ارسال توسط :
167 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

‌ابراهیم مرادی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: پس از گذشت چندین ماه و چندین بار تلاش ناموفق، عملیات وارسی پروازی سامانه ILS/DME باند ۲۹ چپ و سامانه ILS/DME باند ۲۹ راست فرودگاه بین المللی فارسآباد بالاخره روز چهارشنبه ۱۸ مرداد از ساعت ۸ صبح آغاز شد و در ساعت ۱۸:۳۰ با […]


‌ابراهیم مرادی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: پس از گذشت چندین ماه و چندین بار تلاش ناموفق، عملیات وارسی پروازی سامانه ILS/DME باند ۲۹ چپ و سامانه ILS/DME باند ۲۹ راست فرودگاه بین المللی فارسآباد بالاخره روز چهارشنبه ۱۸ مرداد از ساعت ۸ صبح آغاز شد و در ساعت ۱۸:۳۰ با موفقیت به پایان رسید.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی فارسآباد‌ گفت: عملیات کالیبراسیون پروازی سامانه‌های ILS/DME باندهای ۲۹ راست و ۲۹ چپ فارسآباد همچنین بررسی پخش سیگنال‌ها و طرح‌های پروازی آنها با تلاش کروی پروازی مرکز وارسی پروازی، مهندسان واحد تجهیزات ناوبری اداره مهندسی الکترونیک و کنترلرهای ترافیک هوایی فرودگاه بین المللی فارسآباد با همراهی سازمان هواپیمایی کشوری و ‌دست اندرکاران نظامی بخش های مختلف ستادکل نیروهای مسلح مرتبط با این عملیات،‌ برای اولین بار در یک روز انجام ‌شد.

مرادی تأکید کرد: در طول انجام این عملیات مهم، تاخیری متوجه پروازهای مسافری نشد و رکورد ۱۰ ساعت عملیات وارسی پروازی مداوم در کشور ثبت شد.

بنابراین گزارش ضرورت دارد در مقاطع زمانی مشخص با اجرای وارسی پروازی از سامانه‌های کمک ناوبری، صحت عملکرد سامانه‌های مذکور در راستای ایمنی پروازها مورد بررسی و تایید قرار ‌گیرد.

یک پرواز جهت هدایت به سمت فرودگاه مقصد و نشستن در آن فرودگاه نیاز به دستگاه‌های ناوبری دارد که بتوانند هواپیما را در شرایط بد آب و هوایی تا ارتفاع و فاصله نزدیکی از سطح باند فرودگاه راهنمایی و هدایت ‌کند، امروزه یکی از مهمترین و متداول‌ترین دستگاه‌هایی ناوبری، جهت نشستن هواپیما در فرودگاه های پرترافیک و فرودگاه های با شرایط جوی نامناسب، «سیستم نشستن به وسیله دستگاه» ( ILS ( Instrument Landing System است

همچنین بخوانید  قیمت مصوب محصولات لبنی افزایش یافت/ جزئیات نرخ های جدید

به عبارت دیگر ILS، دستگاه تقرب زمینی است که راهنمایی‌های دقیقی را در طول تقرب و نزدیک شدن به باند فرودگاه هنگام فرود برای هواپیما با استفاده از ترکیب سیگنال های رادیویی، ارایه می‌کند که در هنگام کاهش دید افقی به دلایل (مه، باران، کولاک برف و هنگام پایین بودن ارتفاع سقف ابر ceilings ) برای فرود امن هواپیما کمک قابل توجه ای ارایه می‌کند. 

‌دستورالعمل تقرب با دستگاه ILS برای هر تقرب به طور جداگانه و خاص طراحی می‌شود و نقشه‌ها و چارت هایی را شامل می‌شود که اطلاعات مورد نیاز خلبان (مانند فرکانس های ILS و حداقل دید افقی مورد نیاز برای انجام طرح تقرب ) را در طول تقرب بر طبق قوانین پرواز با دستگاه IFR ( پرواز کور ) را ارایه می‌دهد.

یک سیستم ILS می‌تواند فقط برای یک باند، «طرح تقرب دقیق» (Precision APP) ارائه دهد، یعنی برای یک باند تعریف می‌شود. 

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطخبرگزاری نیلگون نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    کلیه حقوق مادی و معنوی سایت برای پوسته خبرگزاری نیلگون محفوظ می باشد. هرگونه کپی برداری از مطالب تنها با درج لینک فعال به مطلب مجاز می باشد.