امروز: جمعه, ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 21 شعبان 1445 | 2024-03-01
کد خبر: 3696 |
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵ | ارسال توسط :
90 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فارسداد بذرپاش امشب در همایش روز جهانی دریانوردی که در مرکز آموزش سازمان بنادر و دریانوردی تهران برگزار شد، اظهار داشت: کارگروه اقتصاد دریا با محوریت معاون اول رئیس جمهور در دولت تشکیل شده است و جلسات به طور منظم در حال برگزاری است. وی ادامه داد: در توسعه […]


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فارسداد بذرپاش امشب در همایش روز جهانی دریانوردی که در مرکز آموزش سازمان بنادر و دریانوردی تهران برگزار شد، اظهار داشت: کارگروه اقتصاد دریا با محوریت معاون اول رئیس جمهور در دولت تشکیل شده است و جلسات به طور منظم در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در توسعه سریع کریدورهای شمال – جنوب برنامه‌ریزی مدونی داریم «ایران راه» شعار اصلی ما در این بخش است باید به سمت تکمیل کریدور شمال – جنوب برویم.

وزیر راه و شهرسازی درباره خط آهن چاربهار اظهار داشت: مسیر چابهار تا زاهدان ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین عملیات قطعه زاهدان – بیرجند – یونسی به تازگی با حضور رئیس جمهور آغاز شده است.

بذرپاش با تأکید براینکه اقتصاد چابهار به خطوط ریلی شمال – جنوب در اقتصاد کشور مؤثر خواهد بود، عنوان کرد: تکمیل کریدور ساحلی جنوب کشور ادامه دارد از شلمچه تا گوادر به طول ۱۸۵۰ کیلومتر که ۱۳۰۰ کیلومتر آن به پایان رسیده است و ۵۵۰ کیلومتر مانده است که در کارگروه اقتصاد دریا مصوب شد این مسیر هرچه سریع‌تر تکمیل‌ شود.

وی افزود: تصمیم بعدی این کارگروه احداث ۲۷ شهرک ساحلی در سواحل جنوبی کشور و در چهار استان جنوبی است؛ تعداد زیادی مسکن در این شهرک‌های جدید ساخته خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه از واگذاری ظرفیت بنادر به بخش خصوصی و عمومی و سرمایه‌گذار خارجی استقبال می‌کنیم، گفت: محور بعدی کارگروه مذکور تکمیل اسلکه‌های رورو ریلی در بنادر خصوص بنادر شمالی کشور است که در این باره می‌توان به بندر امیرآباد اشاره کرد. این بندر متقاضی سرمایه‌گذاری خارجی دارد. 

همچنین بخوانید  همکاری ایران و قطر در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک و توسعه زیرساخت‌ها

بذرپاش اضافه کرد: تأمین تجهیزات بندری تا پایان دولت رشد خوبی خواهد داشت. منابع لازم تدارک دیده شده است. سفارش‌گذاری در تولیدکننده داخل و خارج انجام شده است. همچنین توسعه سیلوها در بنادر در دستور کار است.

وی افزود: مکانیزه کردن تخلیه و بارگیری کالاها از کشتی‌ها دنبال می‌شود تا سرعت تخلیه و بارگیری افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه اتصال همه بنادر به خطوط ریلی از سیاست‌های اصلی وزارت راه است، گفت: انعقاد قرارداد بلندمدت بهره‌برداری از بندر چابهار با هندی‌ها به زودی انجام می‌شود. البته بندر چابهار جذابیت بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد و هر کشوری که برای سرمایه‌گذاری در این بندر اعلام آمادگی کند ما طبق مقررات استقبال می‌کنیم.

* ارسال جمع‌بندی قرارداد بلندمدت هندی‌ها در بندر چابهار به معاون حقوقی رئیس جمهور

بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: قرارداد هندی‌ها در بندر چابهار پس از   ۱۰ الی ۱۲ سال بلاتکلیفی جمع‌بندی شد. این جمع‌بندی را برای معاون حقوقی رئیس جمهور تا هفته آینده می‌فرستیم و با تأیید این فرایند کار به سرعت پیش خواهد رفت همچنین همین موضوع را هندی‌ها در داخل کشور خود دنبال می‌کنند.

وی تأکید کرد: فرمت قرارداد با طرف هندی در بندر چابهار نهایی شده است و این قرارداد به هر شکل که باشد منافع ایران را تأمین می‌کند.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

همچنین بخوانید  سخنگوی صنعت آب: بورس پذیرای پساب می‌شود


    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطخبرگزاری نیلگون نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    کلیه حقوق مادی و معنوی سایت برای پوسته خبرگزاری نیلگون محفوظ می باشد. هرگونه کپی برداری از مطالب تنها با درج لینک فعال به مطلب مجاز می باشد.