به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس،22 تشکل دانشجویی نامهای خطاب به دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی
نوشتند.
استاد ارجمند جناب آقای دکتر عبدالحسین خسروپناه، دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی
با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای گام دوم انقلاب و لزوم حمایت از نسل جوان و آینده ساز انقلاب اسلامی ایران و همچنین کادرسازی از این نسل برای دهههای آینده این نظام ، لزوم بیش از پیش حرکت منسجم و کار فرهنگی و تربیتی آموزشی اصولی برای نسل جوان و نوجوان بر کسی پوشیده نیست.
به استحضار میرساند متاسفانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از زمان دولت اشرافی قبل به موضوع ساماندهی کنکور ورود کرده که عملا با نگاه دستوری و بدون انجام کار کارشناسی دقیق و واقعی با نگاه ارزشی و انقلابی و جهت دهی دقیق در مرحله عمل در حوزه مدارس و دانش آموزان مصوبهای به تصویب رسید که با بسیاری از اصول و مبانی انقلاب اسلامی در تضاد است .
در نهایت در دولت فعلی که بر خلاف دولت قبلی داعیه دار عدالت و فرهنگ سازی و حمایت از قشر مستضعف را داشته این مصوبه پرایراد و به گواه تمام دست اندرکاران که در مرحله عمل شکست خورده است در کمال ناباوری ابلاغ شد!!
علیرغم تمام تاکیدات دفاع کنندگان طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی متاسفانه دروس فرهنگ ساز در مدارس شامل (ادبیات فارسی ، عربی و تعلیمات دینی) در مصوبه جدید کاملا مغفول شده است و از تمام فرایند کنکور در عمل صرفا سهم ناچیزی( به ظاهر 40 درصد و در عمل کمتر از 20 درصد در معدل دبیرستان) را به خود اختصاص داده است . این بی اهمیتی متاسفانه هیچ جای دفاعی نداشته و نخواهد داشت و آسیب این بی اهمیتی جدی به این دروس مهم و راهبردی و انسان ساز را در نهایت بعد از چندین سال در کف دانشگاهها و جامعه باید جستجو نماییم .
دروسی کلیدی و راهبردی که به شرط متون خوب و معلم دلسوز و پرتلاش نقش اساسی در تربیت نسل نوجوان ما ایفاء می کند .
از دیگر ایرادات( مصوبه سیاستها و ضوابط طراحی، سنجش و پذیرش) هم اگر بگذریم ، از تبدیل مافیای کنکور به رغم دست اندرکاران طرح به مافیای معدل است که به مافیای دومی تبدیل شده و باعث شده که به جای دوره یک ساله مطالعه برای کلیه دروس و داشتن یک استرس در یک سال به مطالعه برای دو بار کنکور در سال و ایجاد استرس دوباره و شکل گیری فزاینده استرس برای دانشآموزان شده است، نمیتوانیم عبور کنیم !
ای کاش متولیان این طرح سری به مدارس غیرانتفاعی ویژه متمولین! در شهرهای بزرگ میزده و متوجه میشدند که اکثریت در مدارس با رویکردی یک طرفه مشغول تدریس دروس تخصصی بوده و دورس عمومی عملا از طرف مسولین مدارس ، معلمین و دانش آموزان و حتی اولیای ایشان به حاشیه رانده شده است!
آیا در دولت عدالت محور و حامی مستضعفین رواست که در اندیشه دانشآموزان مدارس دولتی در شهرهای محروم و کم برخوردار نباشیم که به شواهد سالهای گذشته اکثر رتبههای برتر ایشان به مدد دروس عمومی ، پیشرفت داشته اند و دروس اختصاصی به خاطر کمبود دبیر باتجربه و مسلط در حد پایین تر برایشان داشته است.
براستی دولت انقلابی باید با نهایت دقت و عدالت بر صنعت کنکور و گردش مالی هزاران میلیاردی آن غلبه کند چرا که خانوادههای متول و برخوردار با خرج میلیونی و سنگین و کلاسهای سنگین فرزندان خویش را جزو رتبههای برتر و خاص قرار داده و صندلیهای خوب دانشگاه را فتح میکند وبرعکس خانوادههای محروم اکثریت از قبولی رشتههای خوب محروم میشوند .
در نهایت از شما که به حمدالله چهره ای فاضل و با تجربه در انقلاب اسلامی هستید خواهشمندیم که با بررسی عمیق و عملی جلوی اجرای این طرح ضدعدالت و ضدفرهنگ را که اعتراض قاطبه دانشجویان جبهه انقلاب اسلامی را نیز در پی داشته است را گرفته و با بازنگری کارشناسی، صحیح ترین شیوه که به نفع مصالح انقلاب اسلامی است را عوامل مربوطه اجرا کنید .
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جهرم
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سمنان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت
بسیج دانشجویی دانشگاه امام حسین(ع)
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینای همدان
بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ارومیه
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بیرجند
بسیج دانشجویی دانشکده پیراپزشکی داراب
بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی خوی
پایان پیام/